Vásárolja meg céginformációs szolgáltatásainkat webshopunkban!

Irány a webshop!

GY.I.K.

Itt választ találhat kérdéseire.
 

Általános

Az OPTEN online rendszerbe hiába írom be a belépőnevemet és jelszavamat, nem enged be a rendszer.
A belépőnévnél és a jelszónál nagyon figyelni kell a kis- és nagybetűk különbözőségére, illetve általános hibalehetőség, hogy a CapsLock be van kapcsolva, és így csupa nagybetű kerül beírásra a jelszónál.

Nem találom a jelszavamat. Mit tegyek?
Kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 1 222 3130-as telefonszámon!

Mikortól él a szerződésem? A megrendelés vagy a számla kiegyenlítésének dátumától?
A szerződés akkortól hatályos, amikor az aláírt megrendelőlapot visszaküldi hozzánk. Az OPTEN szolgáltatását azonban csak a számla kifizetése után tudja igénybe venni.

Mi az oka, hogy az ÁSZF megjelenik telepítés előtt?
A Cégtár felhasználók esetében nyilvántartási okokból az első bejelentkezés alkalmával jelenik meg az ÁSZF. A Cégtár DVD felhasználóknál technikai okokból a program eltávolítását követően az ismételt telepítésnél jön elő megint az ÁSZF.

Hol találok útmutatót a szolgáltatások használatához?
Felhasználónevével és jelszavával belépve a belső oldalon a Kézikönyvek gombra kattintva találja meg rendszereink részletes használati leírásait.

 

Cégtár

Hol találok útmutatót a szolgáltatások használatához?
Felhasználónevével és jelszavával belépve a Kézikönyvek gombra kattintva találja meg céginformációs rendszereink részletes használati leírásait.
 
Többfelhasználós céginformációs rendszernél, ha minden felhasználó be van jelentkezve, és valaki be szeretne lépni, akkor mit csinál a rendszer?
A legrégebben inaktív felhasználót kilépteti.

Miért nem szerepelnek az online cégkivonatban cégadatként a TEÁOR számok?
A cégkivonatban szerepelnek a hatályos tevékenységek. Az említett eset akkor áll fenn, ha az adott cégnek nincs hatályos főtevékenysége vagy tevékenységi köre.

Hogyan lehet a követelés-nyilvántartó rendszerbe feltölteni egy céget? Magánszemélyeket is nyilvántart a rendszer?
A tartozásadatokat a hitelező nyilatkozata alapjánaz OPTEN ügyfélszolgálata viszi fel a rendszerbe. Magánszemélyek tartozásadatait nem kezeljük, mert az jogszabályba ütközne.

Milyen gyakran frissül az online céginformáció?
Csőd-, felszámolási és kényszertörlési eljárások tekintetében naponta többször, a Cégközlönyben közzétett adatokkal pedig hetente többször frissítjük rendszereinket a közzétételt követően maximum három munkanapon belül.

Jó lenne látni a törölt adatokat is.
A cégtörténet a hatályos és nem hatályos cégadatokat egyaránt mutatja.

Kiadhatok-e cégadatokat az ügyfeleimnek?
A Cégtárból szerzett információt természetesen megoszthatja egy harmadik féllel tájékoztatás céljából, de rendszeres vagy üzletszerű továbbításuk már szerződésszegésnek számít.

Miért hoz ki a rendszer városra keresés esetén olyan cégeket, akiknek a céglistában más város a székhelyük?
A rendszer alapértelmezésben a nem hatályos adatok között is keres. A cégtörténetben láthatóak a cég korábbi székhelyei. A Cégtár kereső felületén beállítható, hogy a rendszer csak a hatályos adatok között keressen.

A cégtörténet alrovatai nincsenek szám szerint sorba rendezve. Miért?
Általában alrovat sorrend szerint jelenítjük meg az adatokat, amelyet egy gombbal át lehet váltani ABC sorrendre is.

Egy cég kapcsolt vállalkozásainál miért lehetséges az, hogy a megadott személyhez olyan cégeket is kilistáz a kereső, amelynek az OPTEN - Kapcsolati Hálójában nem szerepel a keresett személy?
A rendszer alapértelmezésben keres a nem hatályos adatok között is, a megszűnt kapcsolatokat az OPTEN - Kapcsolati Háló alapbeállításában két évre visszamenőleg mutatja. A beállításoknál ez az időintervallum tetszőlegesen megváltoztatható, és a cégtörténetben ellenőrizhető, hogy a keresett személy korábban milyen kapcsolatban állt a céggel.

Az OPTEN - Kapcsolati Hálón mitől sárga egy cég doboza?
Sárga színnel azokat a cégeket jelöljük, melyeknél negatív információt regisztráltunk. Ezen adatok vagy az Egységes Online Követelés-nyilvántartó rendszerünkből (EOKR) vagy követelésbehajtó cégektől származnak.
A negatív információk típusait a felhasználói kézikönyv tartalmazza.